En del anvender modulet Afdeling til styring af indtjening og omkostninger på den enkelte maskine.

Såfremt man altid sætter Afdeling(maskine) på en omkostnings postering eller faktureringslinje, så kan man hurtigt få et overblik over hvor meget den enkelte maskine har kørt ind, set i forhold til de udgifter der har været på maskinen. Man skal huske at dette overblik ikke tager højde for afskrivninger og anvendelse af intern tid m.v.


Det understøtter vi i CustomOffice, hvor vi altid sætter den pågældende maskine (afdeling) på alle de fakturalinjer, som vi overfører til e-conomic.


Hvis man anvender Afdelinger som maskinstyring i e-conomic, så er her en guide til hvordan man opretter/retter en maskine i forhold til CustomOffice.


Al tilretning foregår i e-conomic.

Sådan retter du i en maskines navn (maskinenr. kan ikke rettes):

  1. klik på "orange" tandhjul og vælg Alle indstillinger
  2. klik på menuen KATEGORIER OG ENHEDER og vælg Afdelinger
  3. klik på "rette blyanten" ud for den maskine du vil tilrette
  4. Efter endt tilretning klikker du på GEM
  5. Lav en synkronisering med CustomOffice og maskinen er nu rettet ved alle medarbejdere.

Sådan opretter du en ny maskine:

  1. klik på "orange" tandhjul og vælg Alle indstillinger
  2. klik på menuen KATEGORIER OG ENHEDER og vælg Afdelinger
  3. klik på NY AFDELING
  4. Udfyld afdelingnr (maskinenr.) og skriv maskinens navn/betegnelse
  5. Efter endt tilretning klikker du på GEM
  6. Lav en synkronisering med CustomOffice og maskinen er nu oprettet ved alle medarbejdere.