CustomOffice kan opsættes således, at du kan oprette nye kunder i CustomOffice, som derefter automatisk bliver oprettet i e-conomic ved synkronisering.


Hvem kan oprette kunder?

Oprettelsen kan foretages af både medarbejderne og af administratorer. Hvis det er en medarbejder der laver oprettelsen, så skal oprettelsen af kunden færdiggøres af driftslederen - før den bliver oprettet i e-conomic. På den måde undgår man forkerte oprettelser af kunder som allerede eksisterer, og oprettelse med forkerte oplysninger og stavefejl. 

CustomOffice kan opsættes således at det kun er driftslederen der kan oprette nye kunder.




Hvordan opretter man nye kunder?

Når man opretter en ny opgave, så får man nu muligheden for at vælge TILFØJ KUNDE.

Her bliver man spurgt om forskellige kundeoplysninger - man skal som minimum udfylde navn. 

Når man har kørt opgaven og afsluttet den, så ryger den til godkendelse - her kan opgaven ikke godkendes før en driftsleder har været inde over oprettelsen, og påføre et kontonummer på den nye kunde. 

Ved overførsel til e-conomic, så bliver kunden oprettet, og opgaven bliver ført på en ny faktura til denne kunde.

 

Skift kunde og slet den nyoprettede kunde.

Såfremt driftslederen ser, at den nyoprettede kunde allerede eksisterer, og den nye kunde derved ikke skal oprettes - så går driftslederen blot ind på selve opgaven og skifter kunden.


På den måde kan der komme til at ligge nogle nyoprettede kunder, som aldrig skal bruges. Disse kan gennemgås og deaktiveres under KUNDER - i fanen OPRETTELSE. 

Her kan man forøvrigt også oprette nye kunder direkte som driftsleder.



OBS! Husk at gå de nyoprettede kunder igennem i e-conomic - der skal måske skiftes betalingsbetingelser m.v.